Super 8.

 

Jag ska inte påstå att Steven Spielberg aldrig skulle gjort denna film och jag ska inte påstå att monstret är överdrivet, jag ska inte påstå att jag tycker att det är lite töntigt att ha småbarn i filmen och jag ska inte påstå att filmen är dålig, det ska jag defivivt inte göra.

Är den dålig? Borde ni se den? Ja & Ja.

 

Några ungar i 12-13 års åldern har bestämt sig för att göra en zombie film, och måste ha en scen med vid en tågstation, då får se bevittna en sjukt stor och enligt mig extremt överdriven tågkrasch. Ett stort monster har blivit inlåst i en av tågvagnarna och flyr efter kraschen. Eftersom dessa småbarn filmade innan kraschen, så blir också hela kraschen och monstret fångrat på film.

Efter kraschen så börjar underliga saker hända, hundar försvinner och monstret sliter ned elledningar, varför?
Se ni hur den slutar så kommer ni tänka samma sak.

 

Det finns få småbarn i filmhistorien som faktiskt kan agera, denna ungar kan inte de. Bara en kille, Joe Lamb som han heter i filmen som spelas av Joel Courtney som faktiskt nästan gör sin debut i Super 8.

Alice Dainard som spelas av ingen annan än Dakota Fannings lillasyster Elle Fanning som har detta i blodet gör en väldigt framkrystad och patetiskt skådespeleri i Super 8.

Och snälla föräldrarna till lilla Ryan Lee som spelar Cary. Ungen har tandställning i filmen, varför inte i verkligheten? Stackars pojk.

 

Men trots detta så har ju ingen annan än Steven Spielberg gjort denna, skaparen av E.T , Shindlers List, Saving Privat Ryan, Taken & The Terminal "to name a few"..

Men har på senare tid blivit ringrostig i min mening, titta bara på Transformers 3, True Grit... yeah.
Jag ser dock fram emot Real Steel med Hugh Jackman, den ska vi se!


Super 8 får 3 "flicks" av 5. Storyn är faktiskt rolig. ;)

overandout.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0