The First Avenger: Captain America

 

Kunde dom inte ha valt någon annan att spela denna legendariske Captain America, Chris Evans bär inte rollen bra. Hittils har de valt "halvt-okända" skådespelare till Marvels filmer, iallafall okända här i Sverige. T.ex Robert Downey Jr som Iron Man, Chris Hemsworth som Thor. Tycker jag.

Jag hade mycket högre förväntningar på denna film som min sambo har väntat otroligt länge på. Det är nästan så att bara trailern gav mig rysningar jämfört med detta magplask.

Denna Captain America utstpelar sig under andra världskriget och den unge och väldigt magra Steven Rogers har försökt flera gånger till att få bli en del av den amerikanska armen men bara fått avslag. Men vid det sista försöket så får en utan forskarna syn på han och där har han sin väg in i armen, han blir då en del av ett
experiment att försöka göra såkallade SuperSoldater genom ett serum.

Serumet biter otroligt bra på Rogers och han inte bara växer psykiskt utan också fysiskt, han blir muskulös och längre. Han blir också skitsnabb och stark som en oxe.

Hela filmen är egentligen ganska tramsig, En viktig scen i filmen får man inte ens en glimt av i trailern.
En väldigt dålig del av filmen, onödig, hade inte ens behövs vara med.

 

Chris Evans är med i en annan Marvel film sen tidigare, Han ses i Fantastic Four som Johnny Storm. Han som brinner ni vet? Redan där tappar man förtroendet för honom.

 

 

Gå och se filmen iallafall.

ETT TIPS! Sitt kvar i salongen på alla Marvelfilmer ni ser, de finns en teaser i nästan alla filmer, lite om vad som händer i nästa Marvel film, i detta fall The Avengers. PLUS! Att efter teasern så visas en exklusiv trailer för den nya filmen The Avengers som har bio premiär den 4 maj 2012.

Även fast den kanske inte var i toppklass så tycker jag iaf att ni ska se den.
Jag ångrar inte att jag såg den.
Den får 3 "flicks" av 5 möjliga.

 

overandout.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0