Real Steel




Innan jag börjar recensera denna ootroliga film så måste jag komma i stämning och sätta på Bad Meets Evil - Fast Lane. Varför? Jo, låten är med i filmen, på exakt rätt ställe. Guld.

Real Steel handlar om en ensam kille vid namn Charlie som inte bara har dålig attityd men också en avdankad karriär som boxare. Året är 2020 och xbox 720 har precis gjort sin premiär.
Charlie "is making a living on" att få robotar att boxas och göra slut på varann.

Han är oansvarig och gör slut på den ena roboten efter den andra.
En dag så får han besök av en bekant som berättar att hans ex-fru dött och hans son Max blivit moderlös.
Sonens moster vill ha vårdnaden men har en resa inplanerad så Charlie blir mutad med 100.00 dollar att ta hand om Max över sommaren.
Charlie som praktiskt taget är pank tar självklart detta bud och deras otroliga resa med robotboxning, far-son kärlek (och hat) gör att deras sommar blir oförglömlig.


Jag verkligen älskade denna film, fanns flera ställen där tårnarna började rinna.
Charlie spelas av en utav mina favoritsådisar Hugh Jackman och sonen Max spelas av Dakota Goyo som vi nyligen såg spela Thor som barn i filmen "Thor" som kom nu i våras.

Shawn Levy gör här tillsammans med Steven Speilberg en sjukt bra film som verkligen passar både barn som vuxna. Ni som kanske inte vet vad Shawn Levy gjort tidigare så ligger han bakom "Natt på Museet 1 & 2" "Smekmånaden" och flera avsnitt av "Lassie".
Jag vet, nästan bara barnfilmer.

Men ge Real Steel en chans, ni kommer inte ångra er.
Bara de riktigt realistiska och tråkiga människorna kommer hata denna film.

Den får absolut 5 "flicks" utav 5 möjliga.
overandout



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0