Transformers - Dark of the moon.



När jag först fick reda på att en Transformers 3 skulle göras så blev jag glad, inte bara för att få se hunken Shia Labeouf igen men att också få se vad som hände efter att The Fallen hade "fallit" och Megatrons sista ord va "Its not over", eller ngt likande.
Nästa bomb va ju att Megan Fox hade hoppat av. Både glädje och sorg. Men denna nya förmåga Rosie Huntington har ju egentligen absolut inget i filmen att göra än att ge oss andra tjejer dåligt självförtroende. Hennes skådespelar talang hör hemma i American Pie-filmerna.

I det stora hela så går det ännu i denna film ut på att rädda världen. Decepticons vill återbygga Cybertron och ta den in i Jordens atmosfär. Vad nu är så jobbigt med de?

Och helt allvarligt, hur kan man recensera en film som är 2 timmar & 34 minuter snabbt?
I just did it.

Jag tänker definitivt inte såga denna film lika mkt som C-G Karlsson gjorde i Metro. Drar skam över vårat efternamn sådär är inte okej.
Den första timmen är faktiskt bra, sjuka effekter och riktigt bra handling, rolig handling och väldigt mkt metal överallt.
Michael Bay är inte ringrostig, men i desperat behov att göra "bigger & better" i den andra timmen.

Första timmen gillar jag, den påminner mig om humorn och de bra skådespeleriet som fanns i 2.an och 1.an.
Andra timmen håller de på att haschar "som vi säger i Norberg, betyder typ glider" ner för ett glashus som sedan går av på mitten och sen vilar på ett annat hus.
Sista 30 minuterna beter sig Sam som ett sådan trickhoppare och glider under bilar, hoppar över bilar och då brast de för mig. Jag ville inte titta mer.
Har bara en sak att säga till Michael Bay.
"Nästa film du gör, STANNA VID 2.an!!! Kliar de i fingrarna, gör ngt annat! GÖR INTE EN TREA!"

jag skulle kunna skriva så mkt mer. Men jag orkar inte.
Vill ni sen en bra film med Shia Labeouf? Se Disturbia. Det är grejer de ;)

over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0