LEGION

 

Att recensera en så konstigt dålig film är inte så lätt. Jag vill inte låta för snäll. Den otroligt duktiga skådespelaren Paul Bettany (hyfsad i denna) spelar ängeln Michael som tar sig ner till jorden för att visa Gud att mänskligheten fortfarande har hopp inom sig. Börjar med att han skär av sig sina vingar, för gud vad vilken anledning.

Samtidigt så sitter en massa väldigt kända skådespelare på ett café mitt i öknen och är ovetande om denna händelse. Kändisar i verkligheten, inte i filmen. Bland annat Dennis Quaid, Tyrese Gibson, Lucas Black och Kate Walsh.

En gammal dam kommer in på cafét och då bryter helvetet löst.
Charlie, en gravid tonårstjej som spelas av Adrianne Palicki avgör vad som kommer hända med mänskligheten i framtiden, eller ja, barnet hon bär på.

Filmen är inte bra, men tycker att man ska ta sig tid att se den ändå.
jag ger den ändå 3 "flicks" av 5 möjliga. Men bara för att jag älskar både Kevin Durand och Paul Bettany.

overandout.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0