The Change-up

 

 

åh, herre jösses va länge sen de va jag resencerade en film. Jag ber verkligen om ursäkt, (eftersom det är såååååå många som följer denna blogg, not...)

The Change-up handlar om Dave och hans bästa vän Mitch. Dave lever ett lugnt, tråkigt liv med fru, barn, volvo och allt sånt. (nu kanske han just inte hade en volvo, men för att ni ska förstå upplägget.) Medans hans vän Mitch lever ett galet ute liv med ligg efter ligg, tjej efter tjej. Han är arbetslös och sover länge på dagarna.

 

En kväll så är det dags för en grabbkväll, Dave som säkert inte druckit sedan collage blir på hugget och låter sig svepas med i Mitch flow av shots och öl. När de två väldigt berusade vännerna ska ta sig hem så börjar diskussionen om vem som har de bäst. Dave med fru och barn eller Mitch, en man utan förbindelser?

De tar en piss, då förändras allt.

 

Dagen efter så vaknar Dave upp i Mitch säng, i Mitch kropp.
Och Mitch vaknar upp bredvid Daves fru i hans hus, i Daves kropp.

 

Denna film är otroligt rolig, är verkligen sevärd.
För er som klarar av att se utan svensk text så finns den att se.
För er som vill vara "lagliga" så kommer den ut på DVD den 14 mars 2012.

Jag tror inte att den kommer på bio i Sverige, är inte säker.

Men! Otroligt sevärd.
Jag ger The Change-Up 4 "flicks" utav 5 möjliga!

SE DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0